Sankta Lucia....

Lucia Lucia idag :)

Ute är mörkt och kallt o alla husen
lyser nu överallt de tända ljusen
då kommer någon där, jag vet nog vem det är
Sankta Lucia, Sankta Lucia

Imorse vaknade jag upp och det känndes då inte som Lucia. Ingen snö inga julkänslor. Det känns väldigt trist. Men när man kom till skolan så kände man att den lystes upp av jul myys så som ljust och fika. Känslan att träda in i skolan vad härlig. För första gången iår kunde jag känna en gnutta av julstämmning.
Lärarna överraskade oss med ett mysigt lucia tåg där min Svensklärare Stoffe var Lucia. Jag filmade hela tågen med min mobil (visst det är dålig grafik men man ser iaf) så när Fridah lagt upp det på youtube så kommer det upp på bloggen sen. Ni ska få skåda hur fina alla är :) thihihhi.
Nu har vi precis fikat lite så nu sitter man här i datasalen och gör absolut ingenting. Orkar inte göra alla uppgifter som jag egentligen borde få klart innan lovet. Ska bli så skönt med några veckors lov. Kunna koppla av och verkligen inte behöva tänka på nått annat än sig själv. Btw så känns det väldigt tomt i skolan idag nu när Elin inte är här. Hon är i sälen och ja... ni vet nog vad man brukar göra i sälen... åka skidor.

Nu blir det att titta på Josse när hon ska göra medieuppgiften.

ChaOo ^ jennuu

LUCIA LUCIA (a)



Postat av: ille

haha jag fixade texten åt dej ;)

2007-12-14 @ 07:42:06
URL: http://sorandom.org/
Postat av: Fridah Reinholdsson

** jag håller med :) vi håller oss utan skitsnack i klassen :)

2007-12-14 @ 12:00:56
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: Sandie

Underbart med loooooov =) håller med =) roligt med lärarna som lucia tåg =)

2007-12-15 @ 19:18:33
URL: http://chipset.webblogg.se
Postat av: Fridah

** OOOOOOOOOOOOOOH FÅR JAG VARA MED DÅ=)? VA KUUL, :D ååh ååh ååh :D jaa :D :D .. god jul, på dig med gullan

2007-12-25 @ 14:59:00
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0