1 december,

Imorse när jag vaknade kändes det skönt att veta att det nu har blivit december, en av årets mysigaste månader (om vi räknar bort slask och skit väder). När vi paserat november kan nedräkningen till jul börja på riktigt, så nu är det bara 23 dagar kvar till julafton. Visst att man har börjar bli lite stor nu, hela 17år, men jag var bara tvungen att sätta mig framför tv:n kvart över sju för att se det första avsnittet av årets julkalender Skägget i Brevlådan! Under de senaste åren har alla julkalendrar verkligen varit skitdåliga och jag citerar det min mamma säger till mig då jag påpekar detta "Du börjar ju bli för stor för julkalendern, det är inte meningen att du ska tycka dom är bra, de är till för barnen". Okej visst, när man blivit tonåring kanske julkalendern når vår målgrupp men ärligt talat, jag kan sätta på gamla avsnitt av Mysteriet på greveholm och jag verkligen älskar det! Jag kan bli hur gammal som helst men jag kommer aldrig sluta tycka den är klockren, lätt bästa julkalendern genom tiderna.

Första luckan i min julkalender hann jag också med att öppna i den stressiga morgonfarten innan jag kilade till bussen. Jag fick mamma att köpa hem en igår, för inte kan man räkna ner till jul utan en riktig adventskalender. Så lucka 1 är nu öppen och endast 23 st finns kvar att öppna. Hur ska jag hinna med allt som måste göras på mindre än 23 dagar?! Dags att sätta lite fart kanske!


Kommentar av årets julkalender:
Man kanske inte kan säga så mycket efter bara 15 minuter men den verkar lika konstig som alla andra år. Tre lite smått galna personer som delar på en liten bostad. De bråkar om sovplatser och önskelistor samtidigt som mystiska personer nere i staden kidnappar gamla gubbar med skägg ihopp om att finna julens viktigaste person, jultomten!
Följ min blogg med bloglovin





Postat av: Ellinore

Hej Jennifer!

Jag hoppas att det är bra med dig:)

jag har kikat in på din blogg, du skriver jättebra. verkligen kul att läsa:)

kram!

2008-12-01 @ 17:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0