Lucka 2

Då har vi även rivit upp lucka nummer två i våra julkalendrar. Känns lite tråkigt att det inte döljer sig någon mummsig chokladbit bakom luckorna, jag vill ju se fram emot att öppna varje lucka lite mer! Men men, så går det när forskarna ännu inte uppfunnit någon laktosfri chokladkalender. Hmm, jag kanske borde ta saken i egna händer och fixa till det lilla problemet. På tal laktos,

igår blev det en lång dag i skolan. Vi i elevrådet (yes ni läste rätt, jag är med i elevrådet!) stannade kvar för att pynta i skolan och baka lussebullar! Problemet med bakningen var ett våran rektor inte läste våran inköpslista helt rätt vilket ledde till att han köpte ekologisk mjölk istället för laktosfri. Hmm, ni kan ju lista ut reslultatet själva, jag fick fruktansvärt ont i magen. Tror Idaw mådde lika bra som mig på kvällen ungefär. Så vi bakande ungefär 200 lussebullar, plåtarna gick in och ut ur ungen en efter en. Självklart finns det en tråkig bit med sånna här tillfällen också, städning. Jag lämnade inte skolan förens efter klockan 7 på kvällen.

Men visst hade vi kul ändå, trots att jag fick ont i magen av alla tusen lussebullar jag åt under kvällen. Kan nog lova att jag åt över 20 st iaf + alldeles för mycket deg!

Nu måste jag kila till mediekunskapen, pusssss



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0