Vi välkomnar första advent,

"Vi tänder ett ljus i advent, det sprider ljus i vårt mörker här"

God morgon på er!
Idag är det första advent, redan! Det går verkligen fort nu. Imorgon när kalendern ändrar blad till deember börjar nedräkningen till julafton och vi får efter varje dag öppna en ny lucka i våra julkalendrar! Mitt problem för denna jul är bara att jag inte har någon julkalender. Jag brukar ha någon att öppna varje år, vet inte varför jag inte fixat någon för 2008 men alla känns ju så barnsliga och någon chokladkalender kommer ju inte på tal eftersom jag är laktosintollernat.

Nu ligger jag här i sängen och orkar inte kliva upp ur sängen (bärbar dator kan vara räddaren i nöden i sånna här lägen då man inte orkar gå upp). Vädret är hemskt och jag är inte pepp på att åka till stallet. Bussen orkar jag inte bege mig till som går om 20 min, så jag får ta mig ut på annat sätt lite senare. Istället ska jag försöka ta mig upp till köket nu, tända det första ljuset och äta en riktigt god första advent frukost.

Pussss!



Postat av: gabriella

Sv: Ja, det var verkligen jättelänge sedan. 2002? 6 år för fan. Hade varit jättekul att träffas! :(

2008-11-30 @ 23:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0